جمع آوری ۱٠۹ میلیارد تومان کمک مردمی در مراکز نیکوکاری قزوین
کد خبر: 4189913
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

 جمع آوری ۱٠۹ میلیارد تومان کمک مردمی در مراکز نیکوکاری قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان از مجموع ۲۱۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده، بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری استان جمع آوری شده است.

کمک به نیازمندان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، همت امانی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ انفاق، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای این امر مهم، مجوز فعالیت مراکز نیکوکاری را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری توسط اقشار مختلف مردم تأسیس شده و این افراد با ارتباطی که در میان مردم دارند، با بهره‌گیری از توان مردمی به خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان می‌پردازند و در حال حاضر در استان قزوین ۱۸۲ مرکز نیکوکاری مجوز فعالیت گرفته‌اند که در مساجد، مراکز مختلف و محله‌ها در حال امدادرسانی به نیامندان و محرومان استان هستند.

این مسئول بیان کرد: این مراکز نیکوکاری به سامانه‌ای دسترسی دارند که در آن سامانه کمک‌های اعطایی را براساس کد ملی دریافت کننده ثبت می‌کنند در نتیجه اگر فردی در یک مرکز نیکوکاری کمکی دریافت کرده باشد، امکان رهگیری و مشاهده آن در سایر مراکز نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه نه تنها مانع از سوء استفاده افراد فقیرنما می‌شود بلکه به عدالت در توزیع اقلام و کمکی‌های مختلف، منجر خواهد شد که قطع به یقین با استمرار و ارتقاء این سامانه شاهد رشد روز افزون امدادرسانی به محرومان و نیازمندان خواهیم بود.

امانی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز نیکوکاری سهم بالایی در دریافت کمک‌های مردمی دارند به طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان از مجموع بیش از ۲۱۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده، بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین در پایان گفت: عموم مردم نیکوکاری می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراجعه به دفاتر کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری به نیازمندان و محرومان اهدا کنند. همچنین کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* نیز امکان ارائه کمک به نیازمندان به صورت غیرحضوری را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha